دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
گزارش تصویری/ ابراهیم فلاح

سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس مازندران

آوای خزر: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دفاع مقدس در مازندران به همراه نمایشگاه عفاف و حجاب و محصولات فرهنگی و نوشت‌افزار؛ یک‌شنبه شب با حضور جمعی از سرداران هشت سال حماسه و ایثار، خانواده شهدا، مدیران کل حوزه فرهنگ و خانواده، استاندار مازندران، امام جمعه قائم‌شهر، و با حضور افتخاری سردار حسین معروفی از یادگاران دفاع مقدس و معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در نمایشگاه بین‌المللی قائم‌شهر برگزار شد.
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۵۴۸۱۲

به گزارش آوای خزر از ساری، یک‌شنبه شب سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و نخستین نمایشگاه مجازی کتاب در کنار نمایشگاه عفاف و حجاب با حضور جمعی از سرداران هشت سال حماسه و ایثار، آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، سردار معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین، استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل خانه کتاب ایران و مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، رئیس سازمان بسیج رسانه،   و اصحاب رسانه در نمایشگاه بین‌المللی قائمشهر افتتاح شد.

این رویداد فرهنگی ذیل دومین کنگره شهدای استان مازندران و با تلاش سپاه کربلا، دانشگاه آزاد قائمشهر، جامعه بانوان سپاه کربلا و خانه کتاب ایران برگزار شده و تا یک روز پس از کنگره شهدای استان دایر است.

به گفته فرمانده سپاه کربلا، ۱٠۵ ناشر در نمایشگاه حضور یافتند و ۶۵ غرفه نیز به نمایشگاه عفاف و حجاب و محصولات فرهنگی و نوشت‌افزار اختصاص دارد.

سردار سیاوش مسلمی از اجرای تئاتر "راز سرزمین عشق" در ساری گفت که از ۲۸ شهریورماه آغاز شده و تا ۱۲ مهرماه در روستای ماهفروجک ادامه دارد، پیش از آن نیز به مدت ۱۵ روز در ساحل سیترا نوشهر برگزار شد.

وی اعلام کرد: تا پیش از ۱۲ مهرماه هر شب اجلاسیه‌هایی را برای اقشار مختلف داریم که عبارتند از اجلاسیه کشتی‌گیران و ورزشکاران، دانش‌آموزان و معلمان، دانشجویان و اساتید و فرهیختگان.

 مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با قدردانی از زحمات سپاه کربلا در برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و فرصتی که در اختیار ناشران قرار داده شده است؛ خواستار اطلاع‌رسانی شایسته در خصوص این نمایشگاه و نمایشگاه مجازی کتاب شد.

علی رمضانی از مسئولان و بازدیدکنندگان و غرفه‌داران به عنوان یک رسانه درخواست کرد که در تبلیغ این رویداد تلاش کنند تا استقبال خوبی از نمایشگاه صورت بگیرد.

 وی با بیان اینکه مردم ایران بدون هیچ محدودیتی می‌توانند از این نمایشگاه در بخش مجازی به آدرس بازار کتاب دات. آی. آر دیدن کنند و از یارانه‌ای که

در نمایشگاه داده می‌شود، برای خرید کتاب بهره‌مند شوند؛ اعلام کرد: به فرموده رهبر انقلاب با توجه به اهمیت فضای مجازی باید از این فرصت برای تبلیغ کتاب استفاده کرد.

امام جمعه قائمشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری نیز با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، آن را یک اقدام و کار مقدس و بسیار ارزشمند و لازم عنوان و از سپاه کربلا و دیگر دست‌اندرکاران برای افتتاح آن قدردانی کرد.

 حجت‌الاسلام علی معلمی گفت: سزاوار است علاوه بر نمایشگاه کتاب، تبیین دفاع مقدس، اخلاص و ایمان و توجه به خدا به عنوان رمز موفقیت رزمندگان و همچنین انگیزه دشمن در آن شرایط و ایام، در متون درسی دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها گنجانده شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه کتاب زرین دفاع مقدس مملو از مکتب‌هایی فراتر از الگو‌هایی است که داریم، تصریح کرد: در حوزه تعلیم و تربیت؛ مکتب تعلیم و تربیت دفاع مقدس برنامه درسی دارد و اهداف آن متفاوت از اهدافی است که گاهی در مدارس و دانشگاه‌ها گفته می‌شود.

یوسف نوری ادامه داد: اهداف این مکتب مبتنی بر مأموریت‌های خاصی است که گاهی با محاسبات انسانی تطبیق نمی‌کند. محتوای آن محتوایی انسان‌ساز و چندگانه است و روشی برگرفته از الگوی اصلی یعنی اسلام عزیز است.

وی از عنصری به نام شایسته‌گزینی در مکتب مدیریتی کتاب زرین دفاع مقدس گفت که ربطی به سن و مدرک نداشت و در این مکتب گاهی حبیب‌بن‌مظاهر و گاهی علی‌اصغر (ع) را داریم که در انقلاب اسلامی زیاد دیدیم و می‌بینیم.

 معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین نیز با اشاره به برگزاری دومین کنگره شهدای استان مازندران، عنوان کرد: بزرگترین و مهمترین خروجی این رویداد باید مکتوبات باشد فلذا برای این نمایشگاه کتاب کار خود را کوچک نگیریم که کتاب منتشر کردیم و مگر چه اتفاقی افتاده است؟ بلکه آن چیزی که می‌توانیم با نشر کتاب در جامعه به وجود بیاوریم استحکام نظام و ترویج دفاع مقدس است.

سردار حسین معروفی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دو مانع فراموشی و تحریف را در برابر حوادث بزرگ قابل توجه دانستند، اظهار کرد: کتاب از این دو مانع جلوگیری می‌کند و در حوزه دفاع مقدس باید به چرایی‌ها و حوادث و تبیین دستاورد‌ها با جزئیات آن بپردازیم.

وی معتقد است که اگر عاشورا هر سال زنده‌تر می‌شود به این دلیل است که با جزئیات معرفی شد و هیچگاه رنگ کهنگی نمی‌گیرد، اما در غدیر کوتاهی شد و چه شد؟!

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: اگر امروز می‌خواهیم موفق بشویم باید گذشته دفاع مقدس را با حال پیوند بزنیم و آینده را برای جامعه ترسیم کنیم. گذشته ما خیلی مقدس است.

به گزارش خبرنگار ما، سیزدهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس به همراه نمایشگاه عفاف و حجاب و همچنین نمایشگاه مجازی کتاب دفاع مقدس، تا روز جمعه ۱۳ مهرماه در دو نوبت صبح از ۹ تا ۱۲ و عصر از ۱۶ تا ۲۱ در نمایشگاه بین‌المللی قائمشهر واقع در جنب پل تلار، میزبان علاقمندان است.

انتهای پیام/

نظرات شما
captcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد